Carhartt WIP OG Detroit Jacket (Winter) i Black/Black Stone Canvas
Laget av kraftig, ca. 400 g/m² 100 % økologisk bomullscanvas ('Dearborn') gir Carhartt WIP OG Detroit Jacket (Winter) både slitestyrke og en karakteristisk solbleket look, takket være den krittvaskede finishen.
Designet for varme, med poplinfôret kropp og nylonfôrede ermer som sørger for komfort på kjølige dager. Den myke kragen i cordfløyel tilfører et klassisk preg, mens glidelås i front og brystlomme med glidelås gir praktisk funksjonalitet. Med justerbare mansjetter og nedre kant kan du tilpasse passformen etter behov.
Trippelsydde sømmer gir ekstra holdbarhet, og den vevd Square Label på brystlommen står som et kvalitetsstempel fra Carhartt. Enten du bygger lag for en rå streetstil eller ønsker en pålitelig hverdagsfavoritt, kombinerer denne jakken stil og funksjonalitet på en sømløs måte.
brukes om produkter som er laget ved hjelp av mer miljøvennlige prosesser som bruker mindre vann, energi og kjemikalier. Produkter med internasjonale sertifiseringer som bluesign®, 100-standarden fra OEKO-TEX® og MADE IN GREEN fra OEKO-TEX® plasseres under denne etiketten.
Resirkulert
Produkter med dette merket er for det meste laget av resirkulerte materialer, hovedsakelig laget av gammelt avfall som plastflasker og klær. Disse produktene har et mindre miljøavtrykk takket være at de behandler mer avfallsmaterialer enn jomfruelige materialer.
Er du interessert i hvordan vi vurderer bærekraft hos Footshop og hva vi gjør med det? Se vår side om bærekraft.
Carhartt Work In Progress (WIP) ble grunnlagt av Edwin Faeh i 1994, og har siden starten fortsatt å utvikle seg og utvide sin innflytelse i mote- og kulturverdenen. Carhartt WIP var opprinnelig basert på robuste og slitesterke arbeidsklær , og har videreutviklet denne estetikken for den moderne forbruker, samtidig som den autentiske ånden til merket har blitt opprettholdt. Samarbeid med ulike subkulturer og artister som Fela Kuti og Underground Resistance har bidratt til at Carhartt WIP-merket har fått anerkjennelse ikke bare innen mote, men også innen musikk og kunst. Med et nettverk av over 80 fysiske butikker over hele verden og et eget skaterteam og en egen musikkavdeling, er det et bevis på dynamikken og evnen til å tilpasse seg skiftende trender og forbrukerpreferanser. Samarbeid med andre merker som A.P.C., Converse, Fragment Design, Junya Watanabe, Nike og Vetements viser Carhartt WIPs åpenhet for nye ideer og partnerskap som beriker og utvider rekkevidden.